Ronde 8: EDC1-Gorredijk

0-2 (8)

Wedstrijdanalyses:

Wedstrijdverslag:

Zaterdag 7 januari 2006 stond thuis de wedstrijd tegen DC Gorredijk op het programma. Door het overlijden, in de eerste week van januari, van een van de basisspelers van Gorredijk, werd de wedstrijd uitgesteld naar 14 januari.
Vorig seizoen kregen we nog dik klop en wel met 17-3. Nu kwamen de gasten met liefst 5 invallers en waren er dus volop kansen voor ons, mede omdat ook routinier Pieter Bergsma ontbrak.
De sterkste speler van Gorredijk Johan Teake Dekker, vorig jaar nog landelijk topscorer in de eerste klasse A, ging verrassend onderuit tegen clubkampioen Gino Schirinzi. Na een foutieve ruil moest hij een schijf inleveren en overzag hij in tijdnood een offer. Gerhard Kleinsman nam een damcombinatie waarbij ook zijn tegenstander op dam kwam en hoewel hij 2 schijven voor kwam was de overgebleven stelling niet te winnen.
Invaller Johnny Gellekink ging in een 9 om 9 stand in de fout en zijn opponent brak door op Johnny’s lange vleugel en een tussenstand van 3-3.
Rafail Zdoroviak miste een winnende doorbraak maar brak later via solide positiespel in het centrum door op de lange vleugel van zijn tegenstander.
De speelmakker van Mark Makrovitsj had op de 52e zet eerst moeten offeren en dan doorlopen, nu was het via een rondslag ineens uit en 7-3.
Luit Haan behaalde een gelijkwaardige remise en ook zonder commentaar van Truus. Rabin Hanoeman had licht voordeel maar het was niet genoeg om te winnen. Gerrit Kooistra liet zich in het eindspel nog verrassen waarna Yuri Geisenblass via remise het tiende punt liet aantekenen. Nu was het nog spannend of we zouden winnen. De tegenstander van Paul van de Veen stond gewonnen, maar Paul ontsnapte naar de remise en 11-9 winst, dachten we. Een paar weken later kreeg Paul, via een brief van de KNDB, een reglementaire zege toegewezen, dit omdat zijn tegenstander niet speelgerechtigd was en dus werd de einduitslag 12-8.

Grafieken altijd in de volgorde wit-zwart.    Namen in volgorde EDC - tegenstanders