Kloksimultaan EDC–kampioen Gerard Vink 14 – 35

Dinsdag 3 juni 2003 vond de jaarlijkse kloksimultaan tussen de clubkampioen en de EDC-leden, wellicht voor de laatste maal plaats in De Wimpel, want EDC moet op zoek naar een andere speellocatie!
Simultaangever Gerard Vink, voor de zesde maal in zeven jaar kampioen van EDC, koos er voor om met zwart te spelen, wat voor een simultaangever nogal ongebruikelijk is. Vorig jaar boekte onze kampioen een recordscore van 39-3 en dat betekende ditmaal juist een extra motivatie voor de aanwezige EDC-ers.

Even na 20.00 uur begon Gerard zijn rondjes (speeltempo 50 zetten in 90 minuten) tegen 17 EDC-ers. Na goed 4 uur spelen won de kampioen met 35-14: 11 zeges, 2 remises, 4 nederlagen, een 71% score.
Winst op Johan Wiggers, Wim van Kessel, Willie Steinmeijer, Mohan Panchradekram, Björn Veldman, Ludwig Munnink, Jan van Montfoort, Wim van Sint Annaland, Wim Schepers, Jan Velner en Rob Pots.
Remise met Ronny Koop en Johnny Gellekink. Verlies tegen Harrie Veldman, Luit Haan, Gino Schirinzi (zie fragment) en Gerard Zwaferink.

De clubkampioen werd hier verrast door een zesklapper. Na 27. 49-44! volgde 5-10?

Een gatenkaas is ontstaan en wit slaat combinatief toe.

In de diagramstand zijn ook zetten verhinderd als: 9-14 (26-21! etc.), 13-19, 15-20, 16-21 en 17-22.