door Gino Schirinzi

Ronde 9: Terugblikje na Harderwijk

Zaterdag 25 januari speelde EDC al haar laatste wedstrijd van het seizoen, dit mede omdat we waren ingedeeld in een klasse met 10 teams. Vooraf hadden we ons goed voorbereid tegen de aanstaande kampioen.
Hoofddoel was dat Michel landelijk topscorer zou worden van de tweede klasse B; onze opstelling was hierop gericht. Hij moest tegen een op papier niet zo’n zware tegenstander maar deze had wel al zijn 8 vorige duels remise gespeeld. Michel wist dit en speelde heel geconcentreerd en buitte zijn voordeel uiteindelijk uit via een slagzet.
De grote concurrent voor de topscorerstitel was door ons aan bord 8 verwacht en deze moest minimaal op remise worden gehouden. Dat lukte Gino Schirinzi, maar desalniettemin was het voor hem qua totaalscore een teleurstellend seizoen.
Paul van de Veen leverde een prima prestatie door ongeslagen te blijven. Clubkampioen Gerard Vink ging helaas onderuit en verspeelde zo een mooie klassering en eindigde weer als 17de op de topscorerslijst. Roel Janssen nam deze middag, na 2 jaar lang vanuit Haarlem te reizen, min of meer afscheid van het eerste team. Een degelijke speler die altijd bovenin meedraaide en die nu wellicht dichterbij huis gaat spelen. Ons ‘verlies’ betekende wel een record, maar liefst 6 nederlagen. Opmerkelijk detail dat Rabin Hanoeman in 9 wedstrijden 4-1-4 scoorde.
Terug werd het seizoen afgesloten bij onze overbuurman ‘Hu’s Garden.