door Gino Schirinzi

Ronde 5: Slechte tussenstand nekt EDC

ENSCHEDE - Zaterdag 16 november heeft EDC een gevoelige nederlaag geleden tegen het tweede team van Apeldoorn. Na een 0-12 tussenstand werd het uiteindelijk 11-17.

Valse start:
Ronny Koop trapte, tegen de vader van Marcel Knipper, in een damcombinatie en liep onverwacht tegen zijn eerste nederlaag aan. Hans van Gompel miste een winnende damcombinatie en verloor positioneel.Rabin Hanoeman liet zich vastzetten op zijn lange vleugel en was kansloos waarna Gerrit Kooistra werd verrast door een doorbraak.
Ongeslagen winnaars:
Paul van de Veen speelde dit seizoen voor het eerst met wit en won via een damcombinatie het duel der voorzitters. Ook Gerard Vink won weer, ditmaal van een sterke dame en steeg naar plek 4 op de topscorerslijst. Michel Koop boekte al zijn 4e zege van het seizoen en staat hierdoor nog steeds op de eerste plaats op de landelijke topscorerslijst van de tweede klasse B.
Remises:

Er vielen deze middag slechts twee remises. Roel Janssen had wel voordeel maar kon dit niet verzilveren en teamleider Luit Haan pakte na een aanvalspartij zijn eerste gelijkspel dit seizoen.Tot slot moest Gino Schirinzi offeren en verloor na een positionele strijd in het centrum.
Koploper

Bij winst hadden we nog goed meegedaan voor een van de bovenste plaatsen, nu wordt dat een stuk moeilijker. Onze volgende wedstrijd is uit tegen koploper DDC Deventer op zaterdag 30 november.