Ronde 3: EDC boekt recordzege

ENSCHEDE - Zaterdag 19 oktober 2002 boekte EDC in de landelijke tweede klasse een recordzege van 24-3 tegen Tamek Damkring uit Marknesse, in ‘doelpunten’ 7-0, gescoord op de eerste 7 borden!
De plaatselijke pers had er nog even geen woorden voor. Volgens onze voormalig topspeler Bennie Wiggers had EDC op landelijk wedstrijdniveau nog nooit zo hoog gewonnen.
Haarlemmer Roel Janssen vierde zijn 33e verjaardag op speciale wijze, door reglementair na een uur, nog meer felicitaties in ontvangst te nemen, de polderboys hadden ‘tactisch’ bord 1 vrij gelaten.
Ook teamleider Luit en clubkampioen Gerard boekten beide via solide centrumspel hun eerste seizoenszege. Michel won in een tijdnoodfase van een oud jeugdkampioen van Nederland en verder waren er nog zeges voor Ronny, Rabin en Gino. De staartspelers Hans van Gompel en redacteur Gerrit Kooistra pakten beide hun eerste punt, hoewel Gerrit een penalty miste. De aanloop was goed, eerst een schijf weggeven, vervolgens schoot hij te gehaast in de verkeerde hoek waar de keeper stond te wachten en bleef het gelijk. Via een subtiele slagbeweging had hij op een winnend damveld kunnen komen Paul kon weer niet genoeg boos worden en dreigt na 3 remises op rij onze remisekoning te worden.
Uiteraard waren er diverse EDC leden aanwezig als supporter. Rond 16.00 stond het 15-3 en was de zege binnen, de sfeer tegen 18.00 uitstekend. Onze gasten hadden honger en lieten zich vervolgens het eten goed smaken bij onze overbuurman Hu’s Garden. Arbiter Jan Velner belde met genoegen het wedstrijdverloop door naar de KNDB.