Ronde 2: Kater voor dammers EDC
ENSCHEDE- De 14-11 nederlaag in Bunschoten kwam hard aan voor EDC. De dammers uit Enschede rekenden na 5 uur spelen op een zekere overwinning. ‘We gingen met een kater naar huis na de onverdiende nederlaag’, mopperde aanvoerder Luit Haan. De gebroeders Koop zetten EDC op het winnende spoor. De ondergang van Gerrit Kooistra, na een verkeerde slagkeus, en Gino Schirinzi zorgden voor 10-10 op het scorebord. Luit Haan had een zekere remise in handen en clubkampioen Gerard Vink stond huizenhoog gewonnen. EDC rekende zich echter te vroeg rijk.
Bron: De Twentsche Courant Tubantia d.d. 7 oktober 2002

Koffie verkeerd:
Als verzamelpunt ’s ochtends waren we al om 9.30 bij voorzitter Paul van de Veen op de koffie. Vervolgens gingen we met 2 auto’s richting Bunschoten. De wagen met chauffeur Johnny Gellekink raakte onderweg door 2 omleidingen het spoor bijster en kwam pas tegen 12.15 aan, maar de klokken liepen nog niet. Er was geen arbiter, en aangezien als speellokaal was uitgeweken naar het 100 meter verderop gelegen fitnesscentrum - de schaakvereniging had in het denksportcentrum een open dag met een grote rommelmarkt - werd er op de laatkomers sportief gewacht.
Denksportcentrum:
Tegen 18.30 uur bleven er nog 5 EDC-ers achter die meegingen naar het nieuwe denksportcentrum, van schaakvereniging En Passant. Onder het genot van een drankje werd er nog tot 20.30 nagedramd!
Toernooitip 2003: Bunschoten 4e Barnsteendamtoernooi: 29 april, 1, 2 en 3 mei; 7 rondes Zwitsers.
Website:
Damclub Univé Bunschoten heeft ook een eigen website http://www.damclubunive.nl

Onderstaand een achtergrondverhaal over het logo van damvereniging Univé Bunschoten.

Het ontwerp van Bertus de Harder laat een doolhof zien. In een doolhof moet steeds gekozen worden uit twee mogelijkheden. Dat dit zeer moeilijk is weet iedereen die wel eens is verdwaald in een doolhof. Het doolhof symboliseert dan ook de damsport. De weg wordt steeds geblokkeerd door een zwarte damschijf. Dat de damsport een waar doolhof is begrijpt u wel als u bedenkt dat de kroonschijf 436 mogelijkheden heeft om van de ene zijde naar de andere zijde van het dambord te wandelen. U heeft dan 9 keer moeten kiezen uit twee mogelijkheden. Het vervolg staat op de website.

Podium:
De EDC top 3 van de onderlinge 2001/2002 liet het deze wedstrijd behoorlijk afweten.
Vice-kampioen Gino blunderde onder druk in tijdnoodfase, hierna verzuimde Gerard de winst in een positioneel gewonnen 4 om 1 en miste bronzen Luit remisevarianten na onnodig offeren.
Koop op kop:
Na 2 rondes bezetten Michel en Ronny Koop de eerste twee plaatsen op de topscorerslijst in 2B!
Voorlopig is dit ons nieuwe gouden duo. Rabin Hanoeman leverde eveneens een prima prestatie en ook invaller Johnny pakte een vertrouwelijk punt. Roel Janssen, treinend vanuit Haarlem, behaalde zijn eerste puntendeling en chauffeur Paul wist een nadelige stand wederom tot gelijkspel te voeren, zie verder de tabellen.
De volgende wedstrijd is thuis op 19 oktober tegen Tamek Damkring uit Marknesse.